Progress Thread

Wanwan Panic~~! Loli croissant yeastiality game coming your way!

Moderator: Staffers

TakaJun
Posts: 431
Joined: June 11th, 2005, 5:26 am

Unread post by TakaJun » November 15th, 2008, 1:44 am

Yeah, group name was chosen rather randomly because we couldn't choose on a name.
The name doesn't reflect what game we will translate next, as we havent even decided what to work on next.
Heck, the group name may change if we end up not liking it.


And yeah, there's not much games that's as moe as wanko...
One thing I am sure of is that I won't be translating Shuffle!... That game, putting it nicely, is a piece of sh*t.

Kid-Wolf
I can haz postingz nao? K thx
Posts: 1833
Joined: August 31st, 2008, 8:08 pm
Location: Inside the Depletion Garden
Contact:

Unread post by Kid-Wolf » November 15th, 2008, 5:12 am

TakaJun wrote:Yeah, group name was chosen rather randomly because we couldn't choose on a name.
The name doesn't reflect what game we will translate next, as we havent even decided what to work on next.
Heck, the group name may change if we end up not liking it.


And yeah, there's not much games that's as moe as wanko...
One thing I am sure of is that I won't be translating Shuffle!... That game, putting it nicely, is a piece of sh*t.
Yeah seeing you translating that game would really make me do a double take, or even a tripple take for that matter. Since I kind of knew how much you lothed that game from the blong on this site quite some time ago. In any case it is a nice name for hte gourp if you ask me TakaJun, but does this mean you're thinking of doing any of the other games that were on that pic that made you come up with the name now? I just thought I'd ask.

Dirkkun
Might just like this board
Posts: 50
Joined: August 21st, 2008, 8:04 am

Unread post by Dirkkun » November 15th, 2008, 7:30 am

Kid-Wolf wrote:pic that made you come up with the name
The name was selected before the picture. It was like:

"Oh &#$^ it! Let's just use Yandere for now, even though people will ask for yandere games."
"Anyone has a pic of a bloody chainsaw or something for the logo?"
"I googled 'yandere', and found this pic. It's not a bloody chainsaw but whatever."

Also btw, the only character in that pic whose game doesn't already have a translation group working/procrastinating on it is Nanoha (Triangle Heart series). School days, Shuffle and Higurashi are already being translated.

Shiirn
Might just like this board
Posts: 37
Joined: September 21st, 2007, 6:51 am

Unread post by Shiirn » November 15th, 2008, 7:45 am

Shuffle! website is down, hopefully not permanently. (Again)

Only editing left. Yey!

As to what games to translate next, Never7/Remember11? Although it'd be hard as hell to get originals and the fanbase, frankly, sucks.

Kid-Wolf
I can haz postingz nao? K thx
Posts: 1833
Joined: August 31st, 2008, 8:08 pm
Location: Inside the Depletion Garden
Contact:

Unread post by Kid-Wolf » November 16th, 2008, 7:53 am

Sometimes I think Shuffle! is kind of a lost cause to translae since ht egourp has had a run-in with bad luck, and still does it seems. School Days I'd figgured as much and somewhat with Higurashi. As for Triangle Heart I'm supprised about hearing that though. Although it's really more on her older brother. Also, to think she was the only one to get a non-H spin-off series. Although the massive yuriness is implied all the way up to the third season fo that series though.

In any case it kind of makes you wonder how some groups come up with thier names at times though.

lolipedofin
DESU DESU!
Posts: 915
Joined: May 31st, 2007, 12:04 am
Location: Lolitopia

Unread post by lolipedofin » November 16th, 2008, 3:26 pm

TakaJun wrote:Yeah, group name was chosen rather randomly because we couldn't choose on a name.
The name doesn't reflect what game we will translate next, as we havent even decided what to work on next.
Heck, the group name may change if we end up not liking it.


And yeah, there's not much games that's as moe as wanko...
One thing I am sure of is that I won't be translating Shuffle!... That game, putting it nicely, is a piece of sh*t.
lol, at Taka's remark on Shuffle! I also wonder sometimes, how does Shuffle! garner such fanbase... it looks pretty generic, although of course i never been able to play it thoroughly do to obvious language barrier. Even when I re-watched anime, the story felt kinda too good to be true, the girls are too stupid to exist, and above all... cheezy!

Gotta give a prop to this franchise though, this is the title that open my eyes to what VN/eroge is... i even come to know gamepatch first before mirror moon. I actually searched, looked, and prayed for existence of Shuffle! translation, while F/SN translation, or mirror moon to be exact, I accidentally found it when browsing something completely unrelated to F/SN or TYPE-MOON.

lol.. sometimes i wonder how could I fell in love to Shuffle! in the first place back then? But nevertheless, will still be hoping gamepatch to actually complete the patch... I already got the game after all.
Uchi kaeru....

Tsubasa
Addict
Posts: 101
Joined: October 31st, 2008, 2:37 pm
Location: "Wtf? Where am I?"

Unread post by Tsubasa » November 17th, 2008, 2:53 am

Woohoo They're beta testing now, I'll get to see Risa's ending now.
► Show Spoiler
It seems as though only those that contradict existence are allowed to call themselves heroes.
血潮は鉄で 心は硝子。

md
Crack Addic!
Posts: 208
Joined: June 18th, 2005, 4:01 am

Unread post by md » November 17th, 2008, 2:25 pm

You guys should've taken Loli-gaggers.

Tsubasa
Addict
Posts: 101
Joined: October 31st, 2008, 2:37 pm
Location: "Wtf? Where am I?"

Unread post by Tsubasa » November 17th, 2008, 2:49 pm

Well since this has gotten so off topic already....
"Loli. Serious Business!" Now that's a slogan.
It seems as though only those that contradict existence are allowed to call themselves heroes.
血潮は鉄で 心は硝子。

Shiki>Servants
Totally hardly posted
Posts: 10
Joined: November 17th, 2008, 3:55 am

Unread post by Shiki>Servants » November 17th, 2008, 3:01 pm

Is Wanko to lily related to wanko to kurasou?

Dirkkun
Might just like this board
Posts: 50
Joined: August 21st, 2008, 8:04 am

Unread post by Dirkkun » November 17th, 2008, 7:46 pm

Shiki>Servants wrote:Is Wanko to lily related to wanko to kurasou?
Nope. No relation at all.

Tsubasa
Addict
Posts: 101
Joined: October 31st, 2008, 2:37 pm
Location: "Wtf? Where am I?"

Unread post by Tsubasa » November 19th, 2008, 7:28 am

So the progress page says it's done beta testing :D
It seems as though only those that contradict existence are allowed to call themselves heroes.
血潮は鉄で 心は硝子。

windrunner023
Totally hardly posted
Posts: 9
Joined: November 6th, 2008, 1:29 am

Unread post by windrunner023 » November 20th, 2008, 1:33 am

Tsubasa wrote:So the progress page says it's done beta testing :D
Yay!

Now we have to wait for editing...

/wrists.

Tsubasa
Addict
Posts: 101
Joined: October 31st, 2008, 2:37 pm
Location: "Wtf? Where am I?"

Unread post by Tsubasa » November 20th, 2008, 1:38 am

windrunner023 wrote:
Tsubasa wrote:So the progress page says it's done beta testing :D
Yay!

Now we have to wait for editing...

/wrists.
beta testing is after editing,
they're testing the release installer now, after that it'll be released.
It seems as though only those that contradict existence are allowed to call themselves heroes.
血潮は鉄で 心は硝子。

NonExistence
Crack Addic!
Posts: 239
Joined: August 17th, 2007, 5:12 pm
Location: The Strong and Free Giant Block of Ice in the True North

Unread post by NonExistence » November 20th, 2008, 5:52 am

so we can hope for loli-licious release in a matter of weeks? and then brass restoration? and hopefully mbac, even though that's been at an all-green for about a month?
Whenever I go on, everyone leaves the Tsukihime forums. 'Cause I just fail like that.

Kid-Wolf
I can haz postingz nao? K thx
Posts: 1833
Joined: August 31st, 2008, 8:08 pm
Location: Inside the Depletion Garden
Contact:

Unread post by Kid-Wolf » November 20th, 2008, 6:04 am

So can I haz this lolis now plz?

I had to say that, but seriously it's good to hear that you guys are progressing that smoothly without that many problems I hope.

Tsubasa
Addict
Posts: 101
Joined: October 31st, 2008, 2:37 pm
Location: "Wtf? Where am I?"

Unread post by Tsubasa » November 20th, 2008, 9:52 am

Taka you are my god.
It seems as though only those that contradict existence are allowed to call themselves heroes.
血潮は鉄で 心は硝子。

Shikiller
Crack Desu!
Posts: 288
Joined: April 13th, 2007, 1:58 pm
Location: Argentina

Unread post by Shikiller » November 20th, 2008, 1:07 pm

YES! awesome.

Tsubasa
Addict
Posts: 101
Joined: October 31st, 2008, 2:37 pm
Location: "Wtf? Where am I?"

Unread post by Tsubasa » November 20th, 2008, 1:17 pm

HOLY CRAP.
Risa's route ended so much better than Nadeshiko's.
It seems as though only those that contradict existence are allowed to call themselves heroes.
血潮は鉄で 心は硝子。

Makaveli
Posting more than n00bs
Posts: 27
Joined: March 8th, 2007, 12:12 pm
Location: Somewhere.......

Unread post by Makaveli » November 20th, 2008, 2:32 pm

Congrats guys

Locked