T-Moon Complex Discussion

Chat that doesn't belong in any other TYPE-MOON catagory

Moderator: Staffers

In a nutshell, who do you think should win?

Poll ended at April 17th, 2008, 12:48 pm

The F/SN Crew
5
31%
The gang from Tsukihime
6
38%
Both
2
13%
Neither
1
6%
Archer [The 'World's Guardian(s)'] / The World
2
13%
 
Total votes: 16

User avatar
Kid-Wolf
I can haz postingz nao? K thx
Posts: 1833
Joined: August 31st, 2008, 8:08 pm
Location: Inside the Depletion Garden
Contact:

Unread post by Kid-Wolf » December 16th, 2008, 9:30 pm

nobaka wrote:I realized that this chart doesn't have Arihiko's unrequited love for Ciel.

Isn't it sad, Inui? ;_;
I think that was one of the earier versions of the relationships in the Nasuverse. Never the less it does explain Shiki's luck with the ladies to the point where it is described as the Infamous Tohno Gland at work.

User avatar
Raitei
OMG! WTF WHO SET THIS TITLE! LULZ
Posts: 2277
Joined: August 7th, 2007, 12:26 pm
Location: Distant wilderness

Unread post by Raitei » December 17th, 2008, 1:07 am

Kid-Wolf wrote:Well the whole Tohno Gland bit actually derives from this pic right here.
► Show Spoiler
I'm sure that this expains this gag fully... more or less.
shirou only has 3... or 5 at best. isn't it sad shirou?

shirou : *desperate laugh* wahahaha! these moe girls are enough for me! haha... haha...
"Introduce a little anarchy. Upset the established order and everything becomes... chaos.
I'm an agent of chaos."
Fate/world providence

User avatar
solopy567
DESU DESU!
Posts: 516
Joined: November 24th, 2008, 7:41 pm

Unread post by solopy567 » January 7th, 2009, 6:16 pm

Seriously, they made Shiki a complete ass in this dojin. After he


► Show Spoiler
He was like "Oh he attacked me i had to kill him bla bla blah"

User avatar
aldw
Might just like this board
Posts: 51
Joined: December 12th, 2008, 10:54 pm

Unread post by aldw » January 7th, 2009, 8:24 pm

I do like the story idea in spite of all the powerlevel angst that some fans seem to go through. CCC's artwork is
among the best I've seen from any group, although I do say they definitely need to continue to do more Type-Moon Hentai doujins. :D

User avatar
Kid-Wolf
I can haz postingz nao? K thx
Posts: 1833
Joined: August 31st, 2008, 8:08 pm
Location: Inside the Depletion Garden
Contact:

Unread post by Kid-Wolf » January 8th, 2009, 12:58 am

aldw wrote:I do like the story idea in spite of all the powerlevel angst that some fans seem to go through. CCC's artwork is
among the best I've seen from any group, although I do say they definitely need to continue to do more Type-Moon Hentai doujins. :D
Seconded. Since CCC has excelent artwork and kind of have a good flow with the H-works at times.

Xanathos
Crack Addic!
Posts: 201
Joined: December 18th, 2008, 2:49 pm

Unread post by Xanathos » January 11th, 2009, 5:52 am

nobaka wrote:
Joke. It's Tohno's magical gland which allowed him to bag a vampire princess, an immortal vampiric nun, his adoptive sister, his twin maids, his classmate, a loli/cat succubus familiar, and an Egyptian alchemist.
You are forgetting the daughter of his doctor and and one the five remaining magic users.

User avatar
Kid-Wolf
I can haz postingz nao? K thx
Posts: 1833
Joined: August 31st, 2008, 8:08 pm
Location: Inside the Depletion Garden
Contact:

Unread post by Kid-Wolf » January 11th, 2009, 8:19 am

Oh yeah they finally got chapter 3 translated now.
► Show Spoiler

Kcuf
Addict
Posts: 69
Joined: November 3rd, 2008, 7:36 pm

Unread post by Kcuf » January 16th, 2009, 8:11 pm

I am just curious, but...
► Show Spoiler

User avatar
nobaka
DESU DESU!
Posts: 581
Joined: January 11th, 2008, 6:12 am

Unread post by nobaka » January 16th, 2009, 9:09 pm

Kcuf wrote:I am just curious, but...
► Show Spoiler
It's not the ability to make women fall in love at first sight, it's the power to create a harem of ridiculously powerful/nonhuman women. In short, it makes no difference to this beast.

Xanathos
Crack Addic!
Posts: 201
Joined: December 18th, 2008, 2:49 pm

Unread post by Xanathos » January 16th, 2009, 9:31 pm

Kcuf wrote:I am just curious, but...
► Show Spoiler
No because the Love Spot can be resisted with magic. The tohno gland can not be resisted.

User avatar
Kid-Wolf
I can haz postingz nao? K thx
Posts: 1833
Joined: August 31st, 2008, 8:08 pm
Location: Inside the Depletion Garden
Contact:

Unread post by Kid-Wolf » March 7th, 2009, 1:52 am

Well in any case chapter 4 just got translated.
► Show Spoiler
- Finding my way through this garden is rather unbearable, but if it is to keep the one I adore company I will endure it for her sake, and her sake alone.

User avatar
Garcher
Might just like this board
Posts: 45
Joined: April 16th, 2008, 11:48 pm

Unread post by Garcher » March 7th, 2009, 4:17 am

Yeah, but i can't help but feel that the author has somewhat of a little bias toward Tsukihime :?
► Show Spoiler

User avatar
Kid-Wolf
I can haz postingz nao? K thx
Posts: 1833
Joined: August 31st, 2008, 8:08 pm
Location: Inside the Depletion Garden
Contact:

Unread post by Kid-Wolf » March 7th, 2009, 12:52 pm

I don't know
► Show Spoiler
- Finding my way through this garden is rather unbearable, but if it is to keep the one I adore company I will endure it for her sake, and her sake alone.

Shourai
Crack Addic!
Posts: 218
Joined: March 15th, 2008, 8:30 am

Unread post by Shourai » March 7th, 2009, 12:55 pm

Garcher wrote:Yeah, but i can't help but feel that the author has somewhat of a little bias toward Tsukihime :?
This.
► Show Spoiler
Agreed. :)

User avatar
Garcher
Might just like this board
Posts: 45
Joined: April 16th, 2008, 11:48 pm

Unread post by Garcher » March 7th, 2009, 7:41 pm

And as much as I like Shiki, I really hate the way they made him god-like vs. Berserker and Shirou. I reaaaally hope that Shirou gets a little beefed-up. I mean, it was a little pathetic the way that his best skill, UBW, gets destroyed so easily. Yes Shiki can see the lines of death but come on :x

User avatar
Kid-Wolf
I can haz postingz nao? K thx
Posts: 1833
Joined: August 31st, 2008, 8:08 pm
Location: Inside the Depletion Garden
Contact:

Unread post by Kid-Wolf » March 8th, 2009, 5:15 pm

Well just so you'd know this was originally designed to be Tsukihime vs. Fate from day one since that was the thereme for one of the convertions tey signed up for. In any case I think they decided to run with the idea since it tends to have a following none the less.
- Finding my way through this garden is rather unbearable, but if it is to keep the one I adore company I will endure it for her sake, and her sake alone.

User avatar
solopy567
DESU DESU!
Posts: 516
Joined: November 24th, 2008, 7:41 pm

Unread post by solopy567 » March 8th, 2009, 6:51 pm

I can see from the end of chapter 4 that something ugly is gonna happen.

Honestly, Tsukihime world is winning too much, even though my fave is Sion. give some love to FSN people.

User avatar
Kid-Wolf
I can haz postingz nao? K thx
Posts: 1833
Joined: August 31st, 2008, 8:08 pm
Location: Inside the Depletion Garden
Contact:

Unread post by Kid-Wolf » March 8th, 2009, 8:16 pm

Well they did keep to where the Tsukihime mebers are as broken as they originally were of course. Although the Fate characters were more of a balance/counter-balnace group type. Although if Sakura stayed in her "Dark" mode then prety much everyone would of been dead no watter which side they were on.
► Show Spoiler
- Finding my way through this garden is rather unbearable, but if it is to keep the one I adore company I will endure it for her sake, and her sake alone.

User avatar
nobaka
DESU DESU!
Posts: 581
Joined: January 11th, 2008, 6:12 am

Unread post by nobaka » March 8th, 2009, 8:26 pm

I really doubt that tainted!Sakura could take Arc.

But yeah, Fate needs more love. I'm glad Assassin did so well for as long as he did, but Caster should have done better. Hell, she's older than Roa AND Nero, and has the Golden Fleece!

Shourai
Crack Addic!
Posts: 218
Joined: March 15th, 2008, 8:30 am

Unread post by Shourai » March 9th, 2009, 12:28 am

nobaka wrote:But yeah, Fate needs more love. I'm glad Assassin did so well for as long as he did, but Caster should have done better. Hell, she's older than Roa AND Nero, and has the Golden Fleece!
In terms of power, Nrvnqsr and Roa shouldn't be able to harm Caster. Heck, she flies, man. In the air. Though she cannot use the Argon Coin, her magic alone is enough to beat those 2 vampires, more so if Kojirou and Kuzuki is there. But powerlevel argument is useless in here. We all know the author's biased very much towards Tsukihime, so why bother? It's his own work, not canon, not Nasu's or anyone else's. :P

Tbh, TM Complex is one of the things I dislike about CCC. The plot's too... meh. I kinda like Rubbish's doujins more. :P

Locked